Třídní informace
Jak se učit
Učením získáváme nové znalosti, zkušenosti a dovednosti.
Učíme se mluvit, chodit, správně se chovat.
A učíme se učit.
Naučit se učit, to není lehká věc.
Každý si musí najít svůj postup, svůj vlastní systém.
A jak na to?
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
* uč se každý den, mozek si zvykne a je to pro něj jednodušší
* najdi si denní dobu, kdy se ti učí nejlépe
* naučenou látku si zopakuj, lépe se uloží v hlavě
* někomu vyhovuje učení a opakování učiva nahlas, lépe se učí sluchem
* někdo potřebuje barevný a přehledný zápis, lépe si pamatuje, co vidí
* v učení si dělej přestávky, prokládej ho pohybem
* pomáhá čerstvý vzduch a dobře osvětlené místo
* střídej učení různých předmětů
* najdi si pomůcky k zapamatování (použij to, co už znáš)
* piš si taháky, ze kterých se budeš učit v autobuse, na cestě,... (před hodinou je ale nezapomeň vrátit do aktovky :-P )
* ptej se a nevzdávej to... ;-)
Více zde: http://pancelcino.webnode.cz/uceni/
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Skok přes vlastní chyby
yby jsou součást učení, umožňují nám, abychom se z nich poučili. Když uděláš chybu, můžeš si zapamatovat, co se stalo. A až se příChště ocitneš v podobné situaci, můžeš se zachovat jinak a dosáhnout lepšího výsledku.
Všichni dělají chyby. Proč bývá na tužkách guma? Protože prostě k chybám dochází.
Chybu nemůžeš udělat schválně. Každá chyba je neúmyslná. A každý někdy udělá chybu, takže chyba neznamená žádnou katastrofu.
Každá chyba je důkazem snahy. Znamená, že se o něco pokoušíš. Jediný způsob, jak neudělat chybu, je nikdy nic nezkusit. Kdo nic nedělá, nic nezkazí. Kdo se umí poučit z chyb, dělá rychlé pokroky.
Podle knížky J.F.Taylora " Jak přežít s hyperaktivitou a poruchami pozornosti"
..
Vánoční dílna pro rodiče s dětmi. V úterý 25. listopadu 2014 se ve čtvrté třídě sešli žáci se svými maminkami a někteří i s mladšími sourozenci. Pod vedením Zuzany Zemanové vyráběli společně papírové andělíčky, poté se pustili do šití andělíčků z látky. Děti si vyzkoušely navlékání nití do jehel i samotné šití. Výsledkem společné práce byly pěkné výrobky na vánoční zdobení. A protože se jim společná práce moc líbila, domluvili se na pokračování.
Projekt "Vespojení"
Postup je jednoduchý, děti malují svá přání, která uveřejňuje VESPOJENÍ nawww.vespojenios.cz. Osloví co nejvíce lidí s otevřeným srdcem a ti si pak vyberou, koupí a do dětského domova doručí zvolený dárek. Cílem projektu je propojit přání konkrétních dětí s dárci, kteří chtějí dle svých možností udělat radost v čase Vánoc. „Ze zkušenosti však víme, že řada dárců doručí svůj balíček osobně či připojí dopis. Děti odpovídají a vznikají tak krásná přátelství, která zdaleka přesahují jednorázový dar“, říká předsedkyně spolku Jana Buriánková.
Děti z této třídy se zapojily do projektu Vespojení a vybraly dárek pro 17tiletého Honzu z DD Plumlov. Koupily pro Honzu varnou konvici, aby si mohl vybavit své nové bydlení po odchodu z DD.
Dobrý den,
S úctou
Jana Buriánková, předsedkyně
Nový blok - dvojitým kliknutím zde, zahájíte úpravu bloku...
Dne 10. září proběhl Běh okolo Pískováku určený žákům prvního stupně. Oproti loňskému roku bylo počasí závodům příznivě nakloněno. První tři v každé kategorii obdrželi diplom a sladkou odměnu.
II. – 4. a 5. třídy
chlapci (2 kola=1240 m) dívky (1,5 kola=930 m)
1. HOFMAN Martin 1. VAŠENDOVÁ Natálie
2. SLADKÝ Richard 2. Pechanová Monika
3. KRIŠKO Jan 3. Havryljuková Viktorie
Fotografie z akcí 2. a 3. třídy jsou ve fotogalerii.
Logická olympiáda
Ing. Šárka Švábková
.